divendres, 12 de maig del 2017

ANALITZEM EL COMERÇ DEL POBLE I PREPAREM EL SEU FUTUR PER DINAMITZAR-LO

   

Els ciutadans valoren positivament el comerç de Palau-solità i Plegamans, segons un estudi de la Cambra de Comerç de Sabadell

L'Ajuntament de Palau-solità i Plegamans i la Cambra de Comerç de Sabadell van signar un conveni de col·laboració per a la realització d'un estudi per potenciar el sector comercial, del qual ara es presenten les conclusions. Una de les principals és que els ciutadans del municipi donen un molt bona nota al comerç local.

Segons les enquestes que formen part de l'informe, els vilatans defineixen com a moderns i còmodes els establiments comercials. També consideren que el servei d'atenció és molt correcte, destacant l'amabilitat, la professionalitat, el coneixement del català i els horaris d'obertura.

Aquest complet estudi fa una anàlisi transversal que identifica les potencialitats i mancances del municipi a nivell comercial. Inclou aspectes com l'estudi de l'oferta i la demanda, reunions de treball amb empresaris i entitats, enquestes a la ciutadania, consideracions demogràfiques i urbanístiques i l'avaluació de factors com els esdeveniments que s'organitzen, el transport, o l'impacte del mercat setmanal.

"La intenció és generar reflexions que proporcionin instruments i mecanismes per ser més eficaços i generar més negoci", ha indicat el regidor de Comerç, Jaume Oliveras. L'objectiu a partir d'ara és provocar actuacions en l'espai públic, identificar com el mercat setmanal pot ajudar al comerç local i posar en pràctica les accions estratègiques i de foment empresarial resultants de l'experiència.

Per arribar fins aquí, s'han analitzat molts aspectes "que van des de l'anàlisi territorial fins a les activitats que es desenvolupen al municipi, sense oblidar l'estudi de la demanda, l'oferta, els punts forts i febles, les oportunitats i les amenaces", ha dit Oliveras.

Dotació comercial

En el cas del Mercat Setmanal l'estudi conclou que és el pol d'atracció bàsic dels dissabtes. Sobre aquest esdeveniment, es desprèn que el 37% dels compradors són de fora, i que fan una despesa mitjana de 30 euros.  Una altra dada interessant és que el 85% dels usuaris compren fruita i verdures i un 47%, equipament de la persona.

L'informe indica també que la dotació comercial a la vila està per sobre de la mitjana per a poblacions de mida semblant així com dels municipis del Vallès Occidental. D'altra banda, la dotació comercial d'atracció (oferta de productes no quotidians) està també per sobre de la mitjana en poblacions entre 10.000 i 20.000 habitants.

De les enquestes a la ciutadania ha quedat reflectit que manquen botigues de roba i sobren perruqueries. Un 33% troben a faltar botigues de roba, i un 12%  troben que sobren perruqueries i estètiques.

Propostes de millora

Una altra de les conclusions és que el comerç del municipi, tot i ser ben percebut per la ciutadania, pot fer un pas endavant cap a l'excel·lència de la gestió dels seus negocis mitjançant activitats formatives.

Per últim, l'informe aconsella «formular una identitat comercial i de municipi unitària; mitjançant una marca i un pla estratègic que integri a tota la població. Per aconseguir-ho és important comptar amb recursos i, sobretot, amb la implicació activa tant dels comerciants com del propi ajuntament».

Properament, se'n farà la presentació als comerciants i al públic en general del contingut de l'informe, en un acte el dia 1 de juny a partir de les 20.30 a l'Auditori de la masia de can Cortès.

 


Virus-free. www.avast.com